torsdag 2 april 2009

Sur le bord du pot de chambre

Nyfriserad; det blev kort. Skönt att inte se ut som en potentiell trattkantarell längre.

Igår blev det ett besök hos Broder Bus, som var den som såg till att frisera mig. Vi spelade kort också - han var sjuk, så det fick bli lugna aktiviteter. Jag spöade honom i Stress för första gången i världshistorien. Han skyller på förkylningen.

Sverige spelade träningslandskamp mot Serbien och fick jättespö med 2-0. Inga tennissiffror kanske, men Serbien var ju helt överlägset.

Apropå att skämmas för att svara svensk trädde IPRED i kraft igår. Tyvärr är det inte ett aprilskämt; Sverige är på väg att anamma samma övervaknings- och kontrollsystem som de gamla fascistregimerna i Spanien och Italien tyckte så mycket om. Heja Reinfeldt! Heja Mona! Jag hoppas ni båda får deformerande, sexuellt överförbara sjukdomar.

För fascism is the shit.

För övrigt var denna veckans avsnitt av House genialt genomfört och väldigt underhållande. Likaså var veckans CSI: Miami fräscht och ostigt som det ska vara. Nästan slutet-på-säsong-fyra-klass. "I say: Bring it on!".

Nähäpp...

Annars är jag mest hungrig och det ser ut att bli en lugn dag. Det gör inget.

Jag är inte på topp.

1 kommentar:

  1. haha...om både fredde och mona får likadana könssjukdomar kan det ju bli riktigt spännande.

    SvaraRadera