tisdag 17 februari 2009

TPB-rättegången, klisterlappar och böcker - oh my!

Rättegången mot The Pirate Bay är ganska intressant att halvlyssna till medan jag plockar och styr här i biblioteket. Intressant i den meningen att jag knappt kan hålla mig för skratt när åklagaren ska gå an på pöjkarna och låtsas vara teknikkunnig, när hans förmåga att förstå och korrekt tolka informationen som han har framför sig framstår som... undermålig.

Det hjälper inte saken att jag håller på att nicka till då och då på grund av att åklagarens röst 1) är monoton på gränsen till det ofattbara och 2) liknar Bamse-berättarens alldeles för mycket. Han har till och med samma rytm och leverans... Till och med stackars nämndemännen sitter enligt bloggarnas utsago och somnar.

Det är ju inte bara så att åklagaren skjuter sig själv i foten det första han gör för dagen, han fortsätter dessutom i samma stil, med oklara beviskedjor och "bevis" bestående av skärmdumpar. (Tips: öppna bevis- och skärmdumpar-länkarna i varsit fönster...)

SKÄRMDUMPAR! S-K-Ä-R-M-D-U-M-P-A-R!

Jag kan bara dra slutsatsen att Hr. Åklagare aldrig hört talas om Adobe Photoshop, eller för den delen MS Paint... Förhoppningsvis har Tingsrätten gjort det.


Annars har dagen varit lugn och behaglig. Inga barn på sportlovet, så det blir ganska mycket gjort vad gäller att sortera och plocka om böckerna. Det ska ju bli nyordning här i biblioteket, så att det är snyggt och fint när ungarna kommer tillbaka.

Nu ska jag sätta upp några klisterlappar och gå hem.

Tjingeling!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar