torsdag 19 februari 2009

Hm... sjuk?

Känner mig lite febrig nu på eftermiddagen... har varit förkyld och småkrasslig hela veckan och nu tror jag bestämt att febern har slagit till. Nevertheless ska jag stanna kvar på biblioteket en stund och plocka med böckerna, så jag inte är helt oproduktiv idag.

Krasslig :(


#spectrial: Advokaten försöker få PIRATERNA~! (i vittnesbåset: Fredrik Neij) att framstå som ideologiska näringsidkare som skor sig på upphovsrättsinnehavarens verk. Han misslyckas ganska hårt, eftersom han upprepar frågeställningar där svaret hela tiden inte kan bli annat än "det är upp till användaren".

Det är patetiskt att försöka "lura" Neij att säga det advokaten vill att han ska säga. Det är ingen liten Stureplanspundare utan koll de förhör här; det är en tekniskt mycket begåvad och därtill synnerligen intelligent ung man, som - om han vore intresserad av ämnet - förmodligen skulle kunna utklassa målsägandes advokater och åklagaren i juridisk kunskap.

Dessutom är det kul att målsägandesidan ställer frågor till försvaret som de inte redan vet svaret på. Är inte tanken att "man ska aldrig ställa en fråga, som man inte redan vet svaret på"? Det härjar de i alla fall alltid om i alla juridiska TV-serier jag har sett... nåja - TV-advokater kanske är lite klyftigare än verklighetens Radio-dito.


Fullblodsproffs?


Blä. Nu ska jag plocka böcker och lyssna vidare på rättegången. Det är åtminstone intressant av rätt anledningar idag :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar